Winter Trial projíždí Českem

Prostředí České republiky se holandským organizátorům veteránské soutěže Winter Trial zalíbilo natolik, že i letošní trať zavedli na naše území s nocováním v Karlových Varech a v Brně. A navíc si k tomu přidali ještě i zajížďku do Polska.

Letošní podmínky sice nejsou tolik sněhové, jako vloni, zvláště v nižších polohách a veteránisté jedou prakticky po suchých či vlhkých silnicích. Když zimní soutěž, tak to chce vyrazit někam na sníh. Proto jsme se rozhodli, ráno si přivstat a sledovat úvod středeční etapy z Jelenie Góry až do Orlických hor, a udělali jsme dobře. Zvláště úseky v Sovích a na polské straně Orlických hor, vedly prakticky po tratích rychlostních zkoušek Rajdu Polského, a právě ty daly účastníkům pořádně zabrat. Všude plno sněhu, hlubokého i pěkně uježděného. Tady se nejlépe projevily vlastnosti jednotlivých vozů, stejně jako řidičské umění pilotů krásných historických automobilů z let 1924 až 1973. Soutěž s námi sledoval i bývalý tovární jezdec Josef Srnský, který prohlásil. "Když vidím ty Porsche, tak si připadám jako na Monte Carlo. A MG? To je opravdová nádhera. Co mě však překvapilo, že většina automobilů má velice kvalitní pneumatiky. Se záludnostmi tratě vedené v horském terénu si perfektně poradily. Nejvíc ale obdivuji posádky v otevřených vozech. To jsou pro mě opravdoví hrdinové". Měl pravdu, před "báječnými muži na báječných strojích", jako Talbot 23/465, Bentley 3-4,5 nebo Derby či Alvis Silver Eagle nebo Speed nebo britskou klasiku Lagondu-Le Mans LG 45 jsme museli jen smeknout. Nezastavil je ani sebevětší kopec v hlubokém sněhu. Ani dvojice s francouzským vozem Panhard Dyna Z12 o objemu pouhých 850 ccm se s tratí nikterak nemazlila. V některých úsecích jsme měli co dělat, abychom jí s moderním automobilem stačili.

V nejtěžších úsecích nebyla nouze ani o výlety do sněhových bariér, z nichž postiženou posádku ochotně vždy vytáhli kolegiálně hned další účastníci. Mezi startujícími byla také jedna Tatra 603, ale tu jsme bohužel neviděli, neboť na jedné odbočně, kde se mělo jet doprava, si to její posádka hnala neohroženě rovně. Nevíme, ale ještě asi bloudí někde v Orlických horách. Středeční etapa vedla až do Brna a díky polské části patřila bezpochyby k nejnáročnějším. Ovšem ani čtvrteční úsek nebude procházkou růžovým sadem. Z Brna přes Prachatice do Českého Krumlova to asi ještě půjde, ale noční etapa po rychlostních zkouškách oblíbené Rallye Český Krumlov bude další lahůdkou. Vždyť "Malonty" patří ke klasice našeho rallyesportu. Pokud chcete Winter Rallye ještě stihnout, tak se podívejte na www.rallyekrumlov.cz , kde najdete podrobný popis noční části.

Jindřich Lasík

[Zpět]